Robovi pogrešnih vrednosti

11:07 20. 04. 2024. FoNet | Miloš Janković

VENECIJA - Jubilarno 60. Bijenale u Veneciji, čija je ovogodišnja tema "Stranci svuda", od danas je otvoreno za sve posetioce, koji će najstariju svetsku izložbu umetnosti, kroz 88 nacionalnih paviljona, moći da pogledaju do 24. decembra.

Srbiju na Bijenalu predstavlja instalacija "Kolonijalna izložba", beogradskog scenografa Aleksandra Denića.

Denić, koji je karijeru izgradio i širom Evrope, izjavio je FoNetu da je zadovoljan nastupom na ovogodišnjoj smotri, jer mu tema Bijenala "fenomenalno legla".

"Što više ulaziš u igru putovanja, onda se svuda osećaš kao kod kuće, ali samim tim i kao stranac. Tako da se ja neki put i kod kuće osećam kao stranac u Beogradu", objašnjava Denić.

Ministarka kulture Maja Gojković, koja je u petak svečano otvorila izložbu u srpskom paviljonu, pre zvaničnog otvaranja za posetioce, rekla je FoNetu da je Srbija napravila pomak u predstavljanju na ovakvoj smotri.

"Videla sam kritike i italijanskih likovnih kritičara i nemačkih i mogu da kažem da zauzimamo prvo ili drugo mesto paviljona koje treba obavezno posetiti", istakla je Gojković i dodala da se Srbija "već smatra pobednikom".

Po njenim rečima, Denić je dao autentičan odgovor kako Srbija vidi opštu kolonizaciju sveta.

"Kolonizaciju ne treba to banalizovati, već shvatiti da smo svi postali robovi pogrešnih društvenih vrednosti, gde je postalo važno da na sebi imaš robne marke koje neko treći nameće, da bi bio prihvaćen od ostatka sveta, a više niko ne obraća pažnju na suštinu, na sadržinu", ocenila je Gojković.

Kustoskinja ovogodišnje izložbene postavke Srbije na Bijenaleu Ksenija Samaržija kaže da je saradnja koju je ranije imala sa Denićem na njegovoj izložbi "Dekada" u Beogradu umnogome pomogla da nastup u Veneciji bude uspešan.

"Zadovoljna sam, jer smo ostvarili uslove u kojima umetnik može da funkcioniše. Zapravo smo funkcionisali kao dobar tim u svim izazovnim momentima, što je donelo i rezultat", rekla je Samardžija.

Vizuelni umetnik Uroš Đurić saglasan je sa ocenama da je paviljon Srbije bostvario uspeh zbog kvaliteta postavke.

"Ono što je Denić ponudio u postavci je ta svakodnevnica koja je zapravo jedna večna egzistencijalna borba za većinu društvenih slojeva koji čine celovito društvo. Jedna je vizura onoga što hoće vladajući sloj, a sasvim druga vizura onoga kako se taj život ostvaruje u realnom stanju", rekao je Đurić za FoNet u Veneciji. (kraj) zvs/mjj

Share: