Spoj gejminga i matematike

11:45 02. 06. 2022. FoNet

BEOGRAD - Jedanaesta, upravo završena manifestacija Maj mesec matematike je kroz ovogodišnji program povezala gejming, stvaranje, druženje i matematiku kroz izložbe, radionice, predavanja i takmičenja na nekoliko lokacija u Beogradu.

Upravo završena manifestacija Maj mesec matematike (M3) povezala je tokom dvadeset dana matematiku i gejming na dinamičan i kreativan način i pokazala kako se uz timski duh i nove formate mogu savladati i usvajati nova znanja.

Ovogodišnji M3 organizovan je kroz saradnju Centra za promociju nauke, Nordeus fondacije i Matematičog instituta SANU, uz podršku kompanija Playstudios Europe i Schneider Electric.


Šta se sve dešavalo tokom maja? Programiranje, stvaranje priča, istraživanje matematike, saradnja, uvažavanje različitih znanja, obračunavanje sa predrasudama o matematici, najvažnije su lekcije naučene kroz osmišljavanje i igranje igara, izložbe i takmičenja, na nekoliko lokacija u Beogradu: u Silosima Beograd, Dorćol placu, Galeriji nauke i tehnike SANU i u Matematičkoj gimnaziji. Kroz mrežu naučnih klubova, program M3 uključio je i nastavnike osnovnih i srednjih škola iz cele Srbije.

Manifestacija je otvorena u Silosima, 10. maja, uz muziku ansambla za eksperimentalnu muziku Zabuna.

Na otvaranju je istaknuto da matematički sadržaji ni ovoga maja neće ostati zatvoreni u učionicama i školskim programima, a majski program je pokazao da matematika može da postane inspiracija posetiocima svih generacija: ove godine, u raznim sadržajima M3 učestvovalo je oko 100.000 posetilaca, odigrano je više 30 predstava u Matemateatru,

Naučni karavan je 20 puta doveo decu i nastavnike iz cele Srbije u posetu M3, smišljeno je više od 100 kreativnih radova za tetris, stiglo je preko 50 prijava za EduGejming, a na Gejm džemu se takmičilo više od 100 učesnika.

Posetioci M3 imali su prilike da tokom maja posete tri izložbe: u Silosima Beograd/Gaia pokret, matematičkim naočarima sagledana je istorija video igara kroz nauku i obrazovanje, a posebno mesto posvećeno je fazama nastanka video igre kroz narativ, dizajn, kreiranje likova i programiranje.

Postavka posvećena matematičarima koji su živeli i školovali se u Beču tokom XIX veka, kada su se u Srbiji tek postavljali temelji modernog obrazovanju u oblasti matematike, za posetioce je bila otvorena u Galeriji nauke i tehnike SANU.

Uz podršku gejming studija Playstudios Europe organizovan je konkurs za sve koji su želeli da pokažu kako sve TETRIS može da izgleda.

Tetris je jedna od najuspešnijih i najpopularijih igara na svetu, a ideja ovog konkursa bila je da se mladima pruži prilika da pokažu kako Tetris vide nove generacije i kakav je uticaj imao na njihov život i odrastanje.

Pobednicima su dodeljene nagrade 28. maja u okviru Gejming vikenda u Dorćol Placu.

Prvo mesto osvojio je Aleksandar Kežić, učenik 3. razreda Gimnazije „Jovan Jovanović Zmaj“ u Novom Sadu, na drugom mestu bio je Anton Bojić, učenik 3. razreda osnovne škole iz Pančeva, a treće mesto osvojila je Marija Dobrodolac, koja pohađa drugi razred Srednje grafičke škole u Beogradu.

Poslednji majski vikend obeležen je dinamičnom atmosferom u Dorćol Placu, u kojoj se takmičilo 12 timova dva dana i dve noći bez prestanka, praveći video-igre na zadatu temu: retro igre.

M3 Gejming vikend protekao je u druženju, razmeni ideja, učenju, predstavljanju radova, izložbi i inspirativnim predavanjima, a organizovali su ga Nordeus fondacija, Playstudios Europe i Centar za promociju nauke.

Najbolja rešenja birana su na osnovu kriterijuma zabave, igrivosti, teme, inovativnosti i grafike, a oni koji su u najvećoj meri ispunili sve uslove i proglašeni su pobednicima jeste četvoročlani tim Kupljeni WinRAR, koga čine studenti Fakulteta organizacionih nauka i Visoke škole za IT: Lazar Cvetković Teodora Ćopić, Dimitrije Protić i Milan Vukašinović. Druga nagrada otišla je u ruke tima Bangag, a treće mesto su osvojili Trigger igrači. Žiri je specijalne nagrade za najposvećenije timove, koji su sve vreme stvarali iz Dorćol placa uz samo nekoliko sati sna, dodelio timovima LMAO i Ed Širan i Džindžeri.

Svi učesnici Gejm džema imaće mogućnost da posete gejming kompanije Nordeus i Playstudios Europe i razmene utiske sa kolegama koje su dugo u industriji.

Dr Marko Suvajdžić, pomoćnik direktora Instituta za digitalne svetove na Univerzitetu Florida, profesor u Laboratoriji za digitalnu umetnost i nauku, kao i direktor Laboratorije za blokčejn na istom univerzitetu, održao je tri javna predavanja u sklopu Maja meseca matematike – u Matematičkoj gimnaziji, na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu i u Silosima.

MatemaTeatar je matematičko pozorište u kome su, u malim interaktivnim predstavama, deca ravnopravno učestvovala sa velikim imenima nauke, baratajući matematičkim pojmovima. Program se izvodio u Silosima na tri scene: Arhimed i Hipatija, Pitagora i Pčele u mehurima.

Naučni karavan je program osmišljen kao putujući autobus, koji je učenicima, nastavnicima, studentima i profesorima iz 15 gradova širom Srbije omogućio jednodnevnu posetu Beogradu i učešće u sadržajima M3.

Naučni karavan je realizovan uz podršku kompanije Schneider Electric, koja je pre 10 godina pokrenula Centar za mlade talente (https://cmt.edu.rs/), koji organizuje besplatne časove matematike i programiranja za učenike osnovnih i srednjih škola.

U susret manifestaciji M3, CPN je uz podršku Nordeus fondacije i Društva matematičara Srbije raspisao konkurs u okviru EduGejming programa: ovaj poziv je bio namenjen prvenstveno nastavnicima matematike i informatike osnovnih i srednjih škola.

Od ukupno 51 prijave, izabrana su tri najkreativnija videa: iz Prve kragujevačke gimnazije, pod mentorstvom profesorke Jasmine Micić, stigla je edukativna igra pod nazivom „Nizovi“; edukativna igra „Mata Mapa“ stigla je iz Gimnazije „Josif Pančić“ iz Bajine Bašte, a mentorka je profesorka Jelena Stojkanović; i, pod mentorstvom profesora Aleksandra Jovanovića, u školi „Jovan Jovanović Zmaj“, u Svilajncu, osmišljena je igra kojom se utvrđuje gradivo povezano sa primenom jednačina i sistema jednačina. (kraj) dep/dj

Share: