Agencijski servisi
U svetu gde je sve obmana - pričati istinu je revolucionarni čin.
Džordž Orvel
KONTAKTIRAJTE NAS
Fonet - 2004 - 2024 - All rights reserved
Društvo
Medijska pismenost
16:23 14. 09. 2023. FoNet | Desk
BEOGRAD - U Hrvatskoj je nedavno objavljen Priručnik za učiteljice i učitelje razredne nastave pod nazivom „Medijska pismenost“, koji donosi predloge za rad sa učenicima od prvog do četvrtog razreda osnovne škole, što je u skladu i sa inicijativom Demostata, pokrenutom krajem 2022.
Ministarstvo prosvete sve pristigle inicijative razmatra uvažavajući sve objektivne okolnosti.
Treba imati u vidu da je medijska pismenost deo slobodnih nastavnih aktivnosti, koje se već sprovode, kažu za Demostat u Ministarstvu prosvete Srbije, odgovarajući na naša pitanja u vezi sa inicijativom Demostata da se u školski sistem Srbije uvede predmet medijska pismenost.
U Hrvatskoj je, podsetimo, nedavno objavljen Priručnik za učiteljice i učitelje razredne nastave pod nazivom „Medijska pismenost“, koji donosi predloge za rad sa učenicima od prvog do četvrtog razreda osnovne škole, što je u skladu sa navedenim predlogom Demostata, objavljenim krajem 2022.
U Ministarstvu prosvete objašnjavaju da „učenici u drugom ciklusu obrazovanja kao slobodnu nastavnu aktivnost mogu da izaberu Medijsku pismenost“.
Slobodne nastavne aktivnosti, su deo plana nastave i učenja koji škola planira Školskim programom i Godišnjim planom rada. Odabrani program za učenika je obavezan, a uspeh se izražava opisnom ocenom. Medijska pismenost obuhvata četiri tematske oblasti, koje se odnose na pojam i funkciju medija, analizu medijskih poruka, oglašavanje u medijima i medijske sadržaje na mobilnim digitalnim platformama i pretraživanje na internetu, ukazuje Ministarstvo.
Kako precizira Ministarstvo prosvete: „Osnovni zadatak nastavnika koji ostvaruje ovaj program je da podstiče interesovanje učenika za analitički pristup medijskim sadržajima i razvija odgovorno ponašanje učenika prilikom kreiranja i objavljivanja medijskih poruka putem društvenih mreža i telefonskih aplikacija. Takođe, uče da se oslanjaju na sopstvene snage i da razvijaju kompetencije za rad sa podacima. Učenici se ohrabruju da, osim interneta, koriste i druge izvore informacija kao što su knjige, stare fotografije, intervju i dr“.
Osim kroz slobodnu nastavnu aktivnost tema medijske pismenosti obrađuje se i kroz nastavne jedinice različitih obaveznih predmeta, fakultativne aktivnosti i projekte. Učenici osnovnih škola od 1. razreda imaju obavezni predmet Digitalni svet. Na taj način imaju mogućnost da od najranijeg uzrasta razvijaju algoritamski način razmišljanja i uče kako da bezbedno i funkcionalno koriste informacione tehnologije. Takođe, Informatika i računarstvo obavezan je predmet za učenike od 5. do 8. razreda. U okviru ovih predmeta takođe se obrađuju određene teme koje se odnose na medijsku pismenost, zaključuje Ministarstvo prosvete Srbije. (kraj) dep/dj
Tagovi: