Kampanja protiv dezinformacija

20:49 26. 10. 2023. FoNet | Desk

BEOGRAD - Nemački mediji u saradnji sa regulatornim telima, fondacijama i naučnim institutima sledeće godine pokreću kampanju čiji je cilj da skrene pažnju na važnost pouzdanih informacija.

Akcija će takođe promovisati bezbedan pristup vestima, rekli su učesnici u četvrtak, na prezentaciji u Berlinu.

Kampanja "Godina vesti" obuhvata, na primer, svakodnevne akcije na društvenim mrežama, školske časove, radionice i partnerske projekte između škola i lokalnih redakcija.

Partneri medijske inicijative #UseTheNews (Koristi vest) - koju su pre nekoliko godina pokrenuli agencija dpa i grad Hamburg – kampanju pre svega žele da usmere na mlade i povećanje medijske pismenosti.

U "Godini vesti" učestvuje više medija, uključujući javne servise ARD i ZDF i privatne - RTL/ntv, Špigel (Der Spiegel) i grupu Funke.

Uključena su i udruženja izdavača, medijski regulatori, Savezna agencija za građansko obrazovanje, Lajbnicov institut za istraživanje medija, kao i fondacije Madsak i Cajt.

Inicijatori, zbog značaja teme, teže što širem savezu i van kruga #UseTheNews, rekao je predsednik upravnog odbora dpa Peter Kropš (Kropsch).

"U vremenima veštačke inteligencije i dipfejksa (deepfakes), naći odgovor na pitanje 'šta je stvarnost, a šta laž' je sve, samo nije lako", rekao je direktor ARD-a Kaj Gnifke. (kraj) dep/mk

Share: