Agencijski servisi
U svetu gde je sve obmana - pričati istinu je revolucionarni čin.
Džordž Orvel
KONTAKTIRAJTE NAS
Fonet - 2004 - 2024 - All rights reserved
Ekonomija
Visoki državni nameti
08:36 09. 08. 2024. FoNet | Desk
BEOGRAD - Nova prognoza kaže da će nemački aerodromi tokom zimskog plana letenja nuditi svega 85 odsto putničkih mesta u odnosu na sezonu 2018/2019, poslednju pre pandemije. U drugim evropskim zemljama ponuda je sa 109 odsto već znatno premašila brojeve iz tog perioda.
Nemački avionski saobraćaj se još nosi sa udarcem koji mu je nanela pandemija koronavirusa. Oporavak je previše spor, kažu prevoznici.
U poređenju sa evropskim prosekom, postoji opasnost da ponude nemačkih aerodroma ove godine zabeleže dodatni pad, saopštilo je sektorsko udruženje BDL.
Nova prognoza kaže da će nemački aerodromi tokom zimskog plana letenja nuditi svega 85 odsto putničkih mesta u odnosu na sezonu 2018/2019, poslednju pre pandemije.
U drugim evropskim zemljama ponuda je sa 109 odsto već znatno premašila brojeve iz tog perioda pre krize.
Jedan od glavnih uzroka što se u Nemačkoj zaostaje su velika finansijska opterećenja kroz državne takse i poreze, navode avio-prevoznici.
Nameti su se od 2020. približno udvostručili, požalio se predsednik BDL Jens Bišof (Bischof). Poslednje povećanje poreza za vazdušni saobraćaj, 1. maja, iznosilo je, prema njegovim rečima, oko 25 odsto.
"Zato pre svega evropski avioprevoznici koji imaju direktne letove zaobilaze nemačke aerodrome", rekao je Bišof. BDL zahteva moratorijum na namete.
"To bi bio prvi korak u pravcu osiguranja konektiviteta naših aerodroma", dodao je predsednik BDL.
Sada se na aerodromima u Frankfurtu, Štutgartu, ili Diseldorfu za poletanje prosečnog aviona na srednjim linijama plaćaju takse otprilike duplo veće nego na aerodromima u Rimu, Oslu, ili Briselu.
U Madridu bi to umesto 4.400 evra koštalo svega 660 evra.
Međutim, aviokompanije i aerodromi ističu da su u Nemačkoj opterećeni i drugim troškovima.
Tako će maksimalni iznos za kontrolu bezbednosti vazdušnog saobraćaja od početka sledeće godine iznositi 15, umesto dosadašnjih 10 evra po putniku.
BDL, pored toga, zahteva i izmene u klimatskom paketu "Fit za 55" Evropske unije, uz ocenu da on prekomerno opterećuje evropsko vazduhoplovstvo i konkurenciji, pre svega iz zemalja Persijskog zaliva i Turske, donosi dodatnu tržišnu prednost.
Već sada, posebno u vazdušnom saobraćaju sa azijskim zemljama, sve više putnika svoj priključak za nastavak putovanja hvata na aerodromima izvan Evropske unije. (krak) dep/dj
Tagovi: