Banke se odrekle provizije

18:02 07. 10. 2021. FoNet | Milica Rilak

BEOGRAD - Četiri banke koje su se prve odazvale pozivu Koalicije za dobročinstvo - Erste banka, Eurobanka, OTP banka i Raiffeisen bank - oslobodile su bankarskih provizija sve uplate koje idu na namenski račun koji je otvoren povodom Nacionalnog dana davanja, saopštila je danas ta Koalicija.

Sve donacije građana i kompanija su namenjene za kupovinu paketa osnovnih životnih namirnica za najugroženije građane u udaljenim i ugroženim područjima.

Oslobađanje od bankarskih provizija realizovano je za sve grupe klijenata i sve načine plaćanja u tim bankama direktno na namenski račun Srpskog filantropskog foruma 340-11021022-90 do kraja 2021. godine, a pored ovih banaka, i AIK banka je najavila da će se priključiti ovoj inicijativi, ističe se u saopštenju.

"Ukidanje bankarskih provizija na novčane donacije je veoma kompleksno pitanje, i na svu sreću postoji dobra volja banaka, a članice Koalicije za dobročinstvo zajednički rade sa bankama na iznalaženju rešenja", rekao je direktor Srpskog filantropskog foruma Veran Matić, i ocenio da je ukidanje provizija na donacije povodom Nacionalnog dana davanja odličan primer saradnje.

Pozvao je i druge banke da se priključe inicijativi i takođe ukinu provizije na donacije.

"Neke od banaka su najavile značajne donacije za Nacionalni dan davanja. Dodatno, ovim ukidanjem bankarskih provizija daje se podsticaj većem broju građana i privredi da doniraju kako bismo kupili više paketa hrane za ugrožene građane", poručio je Matić.

U Srpskom filantropskom forumu podsećaju da je Nacionalni dan davanja ove godine posvećen donacijama hrane i podržan je kroz kampanju "Spasimo hranu, spasimo humanost", a građani se mogu uključiti i putem onlajn donacija na Donacije.rs, kao i slanjem SMS poruke na broj 4540.

Cena poruka se naplaćuje 100 dinara sa PDV-om i ista je za sve korisnike MTS-a, Telenor-a i A1 Srbija.

Na Nacionalni dan davanja, koji se tradicionalno održava 9. oktobra, na dan rođenja velikog naučnika i filantropa Mihajla Pupina, biće organizovan i niz akcija doniranja hrane u odabranim Lidl marketima u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu, Šapcu i Zaječaru.

Sedam odsto stanovništva u Srbiji, odnosno skoro pola miliona, živi na granici apsolutnog siromaštva, dok se prema procenama u Srbiji dnevno baca dva miliona kilograma hrane.

Koalicija za dobročinstvo kampanjom "Spasimo hranu, spasimo humanost" ukazuje na ovaj problem i utiče na povećanje svesti kod građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, i takođe doprinosi unapređenju praksi koje će podstaći povećanje donacija hrane.

Nacionalni dan davanja i kampanja "Spasimo hranu, spasimo humanost" se realizuju u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje koji sprovodi Koalicija za dobročinstvo na čelu sa Fondacijom Ana i Vlade Divac, dok su ostali članovi Koalicije Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije. (kraj) mr/dpv

Share: