Razvoj BOSH u Srbiji

13:14 15. 06. 2023. FoNet | Desk

BEOGRAD - Bosch u Srbiji je 2015. godine počeo intenzivno da se razvija u oblasti IT industrije, kroz projekte koji se odnose na digitalizaciju i razvoj softvera u automobilskoj industriji, veštačku inteligenciju, mašinsko učenje, analizu podataka, razvoj etrgovine itd.

Danas više od 400 IT profesionalaca i stručnjaka radi na projektima koji imaju globalni uticaj, a Beograd je jedna od četiri evropske i devet svetskih ključnih IT lokacija Bosch Digital divizije.

Očekuje se da će broj ljudi koji rade na IT pozicijama rasti i ove godine.

Veliki doprinos tome daje i fleksibilan model rada, koji kompanija nastavlja da neguje, a koji je već godinama deo poslovanja kompanije Bosch.

Kao deo inicijative „Smart Work“, Bosch ne definiše fiksne dane za rad u kancelariji ili od kuće – fokus je na rezultatima rada, a ne na samom prisustvu.

Portfolio Bosch proizvoda na srpskom tržištu se širi, Bosch je u Srbiji, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji prisutan i u velikim infrastrukturnim projektima za izgradnju puteva i železnica, u fabrikama, hotelskim kompleksima i tržnim centrima.

Kompanija takođe drži značajan udeo na tržištu kada su u pitanju rezervni delovi za automobilsku industriju, kao i roba široke potrošnje poput električnih ručnih alata, kućnih aparata i opreme za grejanje i hlađenje.

Bosch dodatno jača aktivnosti društveno odgovornog poslovanja

Sa više od 400 lokacija širom sveta, Bosch je klimatski neutralan od februara 2020. godine (obim 1 i 2). U Srbiji, celokupna količina električne energije koju Strana 3 od 4 kompanija koristi na obe lokacije dolazi iz obnovljivih izvora. Kompanija nastavlja da smanjuje potrošnju energije kroz realizaciju projekata energetske efikasnosti.

Osim toga, Bosch u Srbiji je 2022. godine pružio podršku lokalnoj zajednici kroz brojne humanitarne aktivnosti organizovane u saradnji sa zaposlenima, kao i kroz finansijske i robne donacije namenjene različitim institucijama i
organizacijama u cilju unapređenja položaja dece, zdravlja, obrazovanja i ekologije.

U 2022. godini koja je bila veoma izazovna, Bosch je premašio svoje poslovne ciljeve.

Dobavljač tehnologije i usluga povećao je ukupnu prodaju na 88,2 milijarde evra, EBIT marža iz poslovanja porasla je sa 4,0 na 4,3 procenata.

„Dobro smo se suočili sa izazovima 2022. godine – i naša prodaja i naša marža su bile veće od očekivanog“, rekao je dr Stefan Hartung, predsednik upravnog odbora Robert Bosch GmbH. Uprkos posledicama pandemije Covid-19,

Bosch je uspeo da poveća svoju prodaju za 3,5 procenata u prvom kvartalu 2023. godine.

Uprkos skromnim ekonomskim izgledima, kompanija cilja na rast prodaje između 6 i 9 procenata tokom cele 2023. godine. Cilj za EBIT maržu iz poslovanja u tekućoj godini je u opsegu od 5 procenata.

Čak i ako ekonomsko i društveno okruženje i dalje bude zahtevno, Bosch želi da raste znatno brže u narednim
godinama.

„Naš cilj je da rastemo u svakom regionu sveta i da budemo među tri vodeća dobavljača na našim relevantnim tržištima“, rekao je Hartung.

Borba protiv klimatskih promena izaziva značajne preokrete u poslovanju i društvu, a takođe i ubrzava tehnološke promene.

„Ova tehnološka transformacija otvara mogućnosti za rast koje želimo da iskoristimo. U tom kontekstu, naš etos
„Tehnologija za život“ je idealan – ne samo kada su u pitanju glavni trendovi elektrifikacije, automatizacije i digitalizacije, već više nego ikad i u pogledu softvera i veštačke inteligencije“, rekao je Hartung.

Bosch odgovara na trend automobilskog inženjerstva zasnovanog na softveru, tako što će ponovo uskladiti
svoje poslovanje u oblasti snabdevanja automobilima: u okviru Robert Bosch GmbH, Bosch Mobility će se ubuduće voditi kao poseban poslovni sektor odgovoran za sopstveno poslovanje i sopstvenim liderskim timom.

Cilj je da budemo u mogućnosti da zadovoljimo postojeće i buduće potrebe kupaca još bolje i brže sa prilagođenim rešenjima iz jednog izvora. Predsedavajući Bosch-a je najavio da će novorestrukturirani posao mobilnosti rasti godišnje u proseku za oko 6 procenata do 2029. godine, kada će ostvariti godišnju prodaju veću od 80 milijardi evra. (kraj) dep/dj

Share: