Širenje edukacije

14:14 22. 11. 2023. FoNet | Desk

BEOGRAD - Posle uspešno realizovanog pilot programa Finansijska pismenost, Grupa za obrazovanje jača i širi edukaciju srednjoškolaca širom Srbije.

U ovoj školskoj godini učestvovaće 1.500 učenika, iz 51 škole, u više od 20 gradova uz pomoć 53 mentora iz čak 10 kompanija.

Prošle školske godine, učenici u srednjim školama širom Srbije kroz projekat Finansijska pismenost uz podršku mentora iz šest kompanija imali su priliku da na praktičnim primerima i kroz radionice nauče šta je investiranje, kako se planira kućni budžet, kako funkcionišu banke, krediti, štednja, osiguranje i još mnogo toga.

Svesni značaja funkcionalnog znanja, naročito ove vrste pismenosti i njenog uticaja na donošenje kvalitetnijih odluka i budućnost mladih, Grupa za obrazovanje koju čine Dostignuća mladih u Srbiji, Nordeus fondacija, Inicijativa Digitalna Srbija i Centar za promociju nauke, nastavlja sa edukacijom, za još više škola, ovog puta uz podršku 10 partnera iz sektora bankarstva, osiguranja i telekomunikacija.

 

Pilot program rezultirao je uspehom - đaci su pokazali veliko interesovanje i učešće, nastavnici su dobili podršku za ovu važnu vrstu pismenosti za svoje đake i podršku privrede, a mentori se povezali sa mladima i dobili bolji uvid u to kako oni razmišljaju. Ovo su bili dovoljni razlozi da program dobije svoj još kvalitetniji i obimniji nastavak.

Od decembra ove godine, program nastavlja da se realizuje u više od 20 gradova, više od 50 učionica, čime će biti obuhvaćeno oko 1.500 dece.

Osim toga, povećao se i broj partnera zainteresovanih za učešće u ovom programu. Uspeh i relevantnost programa ogleda se i u tome da su svi partneri pilot programa ostali kao još veća podrška za dalji razvoj, uz četiri nova partnera.

Tako će u narednom ciklusu učestvovati 53 biznis mentora iz 10 kompanija - A1 Srbija, Banka Intesa, ProCredit banka, OTP banka, Telekom Srbija, UniCredit banka, Erste banka, Generali osiguranje, Mastercard i Wiener Städtische osiguranje.

Posle celodnevnog treninga za mentore iz kompanija i nastavnike iz cele zemlje u Nordeusu, niz radionica održaće se u periodu od decembra do marta, kada oni zajedno ulaze u učionice i prenose znanje i svoje iskustvo mladima, upoznaju ih sa svojim zanimanjima i odgovoraju na sva njihova pitanja i dileme.

Učenici će učestvovati u radionicama koje će se obraditi planiranje kućnog budžeta, kvizovima kroz koje će upoznati osnovne finansijske pojmove, kao i studijama slučaja tokom kojih će saznati šta je to investiranje i kako funkcioniše.

Tokom pilot projekta kreiran je i priručnik za pripremu mentora za predavanja i radionice.

Za skalirani program ove školske godine, priručnik dobija svoju dopunjenu verziju, kroz koje će đaci imati priliku da rade sa još relevantnijim primerima, prilagođenim mladim i novim studijama slučaja.

Pilot program, realizovan u prošloj školskoj godini, obuhvatio je 15 srednjih škola različitih profila u 13 gradova širom zemlje, i više od 500 učenika.

Više od 15 mentora iz kompanija A1 Srbija, Banca Intesa, OTP banka, Wiener Städtische osiguranje, Mastercard i Telekom Srbija, kroz saradnju sa nastavnicima, podelilo je svoja znanja u učionicama širom zemlje sa mladima, podstičući ih da učestvuju u interaktivnim radionicama, i timskim radom i kroz igru nauče sve o pojmovima sa kojima će se susresti već u bliskoj budućnosti.

“Za mene je ovo bilo jedno sasvim novo iskustvo i divan način da mi profesionalci svoj mali doprinos damo zajednici i njenom najvažnijem delu: mladima”, utisak je jednog  od mentora predavača.

Za đake i profesore, iskustvo rada sa predstavnicima kompanija, bilo je jedinstveno i korisno. Biznis mentori su uspeli da primere iz svakodnevice, kada je reč o finansijskim odlukama, približe đacima na inovativan i praktičan način.

Osim toga, profesionalci su imali priliku da steknu uvid u to kako mladi razmišljaju i koja su njihova interesovanja.

“Postali smo mnogo svesniji kako život funkcioniše i kako treba da razmišljamo za budućnost, ali i kako da budemo bolja podrška svojim porodicama. Za neke finansijske pojmove ili odluke smo čak mi postali ti koji edukujemo svoje roditelje ili bake i deke”, izjavila je jedna od učenica, učesnica pilot programa Finansijska pismenost.

Funkcionalna znanja, poput finansijske pismenosti, u velikoj meri utiču na kvalitet odluka u svakodnevnom životu, pa tako i na sam kvalitet života. Što ranije budu dostupna mladim ljudima, to su njihove šanse za uspeh u životu veće.

Ta znanja i veštine se već nalaze u privredi, među stručnjacima različitih zanimanja, a ovaj program je odličan primer kako se mogu podeliti i biti odlična nadogradnja formalnom obrazovanju u školama svih profila u zemlji. (kraj) dep/dj

Share: