Znanje ili veštine

15:32 03. 06. 2024. FoNet | DEP

BEOGRAD - U prostorijama Alfa BK Univerziteta u Beogradu, održan je okrugli sto pod nazivom „Znanje ili veštine“ ili „Znanje i veštine“.

Organizatori okruglog stola bili su Naučno društvo za upravljanje organizacijama i Institut za strateške studije i razvoj „Petar Karić“. Događaj je okupio eksperte iz različitih oblasti, uključujući obrazovanje, poslovni sektor i strateški razvoj, sa ciljem da se diskutuje o ključnim pitanjima koja se odnose na budućnost zapošljavanja i neophodne kompetencije.

Osnovni cilj ovog okruglog stola bio je da se istraže i definišu potrebe poslodavaca za veštinama kao što su kreativnost, kritičko razmišljanje, rešavanje problema, kao i interpersonalne i socio-emocionalne veštine. Poseban akcenat je stavljen na važnost saradnje, koordinacije i efektivne komunikacije u savremenom random okruženju.

Pored profesora Alfa BK Univerziteta, u okruglom stolu učestvovali su i istaknuti stručnjaci i uvaženi gosti sa Fakulteta organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu, Univerziteta EDUCONS, Univerziteta Union - Nikola Tesla, kao i iz kompanija Telekom Srbija, Generali osiguranje, Transnafta, DualPVC i Euroaudit.

Tokom diskusije, učesnici su pokušali da pronađu odgovore na sledeća pitanja:

  • Da li su uvek prepoznati adekvatni zahtevi društvenog i ekonomskog razvoja?
  • Kako biste ocenili sadašnje stanje u obrazovanju?
  • Kako biste ocenili proces sticanja veština?
  • Šta je obavezno znanje i veština u vertikalnoj socijalnoj mobilnosti?
  • Da li su svi procesi jasni u sistemu obrazovanja?
  • Kako ocenjujete odnos kvaliteta obrazovanja i stečenog znanja i veština?
  • Da li je digitalna tehnologija osnov kvalitetne komunikacije?
  • Šta bi u postupku obrazovanja i veština trebalo i moglo da se izmeni, da se

olakša (pojednostavi)?

Učesnici okruglog stola su istakli nekoliko važnih zaključaka:

  • Potreba za integracijom znanja i veština u obrazovne programe je ključna za pripremu budućih generacija za tržište rada.
  • Obrazovni sistem treba da se fokusira na razvoj kritičkog razmišljanja, kreativnosti i rešavanja problema, pored tradicionalnog akademskog znanja.
  • Interpersonalne i socio-emocionalne veštine postaju sve važnije u savremenom radnom okruženju i treba ih uključiti u nastavne planove.
  • Digitalne tehnologije mogu značajno doprineti unapređenju kvaliteta komunikacije i kolaboracije među učenicima i nastavnicima.

Na osnovu zaključaka sa okruglog stola, predloženo je nekoliko preporuka za unapređenje kvaliteta obrazovanja i razvoja veština:

  • Uvođenje interdisciplinarnih programa koji kombinuju akademsko znanje sa praktičnim veštinama.
  • Povećanje uloge praktične nastave i projektnih aktivnosti u obrazovnim programima.
  • Stalna edukacija nastavnog kadra za korišćenje savremenih tehnologija u nastavi.
  • Saradnja između obrazovnih institucija i poslodavaca kako bi se bolje razumele potrebe tržišta rada i prilagodili obrazovni programi.

Okrugli sto „Znanje ili veštine“ ili „Znanje i veštine“ pružio je platformu za značajnu diskusiju o budućnosti obrazovanja i zapošljavanja. Učešćem istaknutih stručnjaka, postignut je konsenzus o važnosti integracije znanja i veština u obrazovne sisteme kako bi se mladi ljudi bolje pripremili za izazove savremenog tržišta rada.

Organizatori su izrazili zadovoljstvo rezultatima i najavili nastavak sličnih aktivnosti u budućnosti. (kraj) bdr

Share: