Agencijski servisi
U svetu gde je sve obmana - pričati istinu je revolucionarni čin.
Džordž Orvel
KONTAKTIRAJTE NAS
Fonet - 2004 - 2024 - All rights reserved
Promo
Kompanija NIVEA u potrazi za rešenjima
16:31 10. 12. 2024. FoNet | dep
BEOGRAD - Društvena izolacija postala je jedan od najznačajnijih izazova savremenog doba, s ozbiljnim posledicama po fizičko i mentalno zdravlje. Novo globalno istraživanje koje je sprovela NIVEA naglašava zastupljenost ovog problema i detaljno se bavi njegovim uzrocima i mogućim dugoročnim posledicama ukoliko se ne pronađu rešenja.
Kako bi odgovorila na ovaj izazov, NIVEA danas predstavlja NIVEA CONNECT, globalnu inicijativu usmerenu na borbu protiv društvene izolacije i podsticanje stvaranja značajnih međuljudskih odnosa.
Globalno sprovedeno NIVEA istraživanje pokazalo je da čak 86% ispitanika smatra da izolacija i usamljenost postaju sve ozbiljniji problem.* Svaka četvrta osoba (25%) priznaje da se u poslednjih godinu dana često osećala izolovano, dok svaka peta (20%) navodi da nema ni jednog bliskog prijatelja. Moramo da budemo svesni da posledice ovoga mogu biti izuzetno štetne. Usamljenost i društvena izolacija povezane su s većim rizikom od srčanih bolesti i moždanog udara, što predstavlja potencijalne zdravstvene rizike koji mogu značajno uticati na životni vek osobe. Gotovo polovina ispitanika (48%) koji su osetili uticaj društvene izolacije na svojoj koži primetila je pogoršanje fizičkog zdravlja, dok je 53% doživelo negativne promene u mentalnom stanju, što značajno povećava rizik od depresije i anksioznosti. Osim toga, 58% ispitanika priznaje da se oseća bespomoćno, 56% se povuklo iz društvenih aktivnosti, a 46% zanemarilo ključne životne obaveze.
Takođe, istraživanje otkriva da su deca i mladi uzrasta od 16 do 24 godine (38%), hibridni radnici (52%) kao i intenzivni korisnici društvenih mreža (34%) među grupacijama koje se osećaju najizolovanije u društvu.
Ključni problem ostaje stigma koja povezuje društvenu izolaciju i usamljenost i stvara veliku prepreku u traženju pomoći i podrške. Čak 40% ispitanika priznaje da osećaju sramotu zbog izolacije, dok se više od polovine (58%) oseća bespomoćno, što dodatno produbljuje ovaj već ozbiljan problem. Iako većina ispitanika (67%) zna gde mogu da pronađu podršku kada se osećaju usamljeno ili izolovano, tek 46% smatra da je pomoć lako zatražiti. Posebno ranjive kategorije, poput dece i mladih od 16 do 24 godine i starijih osoba između 55 i 74 godine, najviše se bore s traženjem potrebne podrške.
NIVEA odlučno pristupa ovom izazovu kroz inicijativu NIVEA CONNECT, osmišljenu za edukovanje i pružanje podrške zajednicama, organizacijama i pojedincima širom sveta. Cilj je smanjiti stigmu usamljenosti i podstaći stvaranje značajnih međuljudskih odnosa, kroz tri ključna koraka:
- Održavanjem lokalnih NIVEA CONNECT projekata s partnerima, u 40 zemalja do 2026. godine.
- Koristeći globalnu prisutnost i prepoznatljiv glas kako bi podigla svest i podstakla učestvovanje zajednica u rešavanju ovog problema.
- Podržavanjem i jačanjem međunarodne zajednice naučnika, stručnjaka i organizacija koje se bore protiv socijalne izolacije, stvarajući tako zajednički globalni pokret.
Kada se razmatraju uzroci sve veće društvene izolacije, 20% ispitanika ističe socijalnu anksioznost kao glavni faktor, dok 30% navodi fizičku udaljenost od prijatelja i porodice. Nedostatak finansijskih sredstava predstavlja prepreku za uključivanje za 27% ispitanika. Rezultati dodatno ukazuju na to da društvena izolacija stvara svet nepoverenja, čak 81% ljudi smatra da je danas "svako za sebe". Polovina ispitanika oseća da ih niko ne poznaje zaista dobro, dok 58% izjavljuje da se osećaju usamljeno čak i kada su okruženi drugim ljudima. S pozitivne strane, gotovo svi ispitanici (90%) koji poznaju nekoga ko pati od socijalne izolacije, pokušavaju da mu pomognu.
"Trenutno se neko do koga vam je stalo oseća usamljeno. Kada shvatimo dubok uticaj i posledice društvene izolacije i usamljenosti, imaćemo motivaciju da reagujemo i delujemo - ne samo iz saosećanja, već i zbog razumevanja činjenice da je naše blagostanje usko povezano s drugima", izjavila je predsednica NIVEA, Grita Loebsack.
NIVEA CONNECT ima misiju da ojača ljudske veze, edukuje ljude o tome šta mogu da preduzmu i podstakne okruženje u kojem ljudi mogu da traže podršku bez straha. Borba protiv porasta društvene izolacije zahteva usklađene globalne napore za uklanjanje stigme i podsticanje otvorenih razgovora o usamljenosti.
"Zajedno možemo smanjiti stigmu, podići veću svest i primeniti efikasna rešenja za borbu protiv društvene izolacije", poručuje NIVEA pa će zajedno s kompanijom Beiersdorf raditi na stvaranju inkluzivnijeg društva, utemeljenog na principima održivosti unutar CARE BEYOND SKIN inicijative.
Upravo s tim ciljem, u okviru NIVEA CONNECT inicijative u Srbiji, zajedno sa SOS Dečijim selima Srbija nastavljamo Program "Jačanje porodice" koji pruža ključnu podršku ranjivim porodicama širom Srbije, odgovarajući na savremene izazove roditeljstva i postižući okruženja u kojima deca mogu da odrastaju i razvijaju se uz stabilne i sigurne veze. NIVEA CONNECT će tako zajedno sa SOS Dečijim selima Srbija u 2025. godini raditi na povećanju otpornosti porodice u suočavanju sa izazovima, podsticati socijalnu integraciju smanjenjem socijalne distance i osnažiti stručnjake koji im pružaju podršku kako bi se unapredila otpornost i uključenost porodice u zajednicu.
"Zahvalni smo kompaniji Beiersdorf Srbija koja je prepoznala našu predanost i dugoročan rad na izazovima porodica u krizi. Višegodišnja podrška koju ovim partnerstvom dobijamo, omogućiće nam da nastavimo s ovim važnim radom, sa osnovnim ciljem da porodice ostanu na okupu i da deca, u zdravom i bezbednom okruženju, sigurno koračaju ka boljoj budućnosti", izjavila je Vesna Mraković, nacionalna direktorka SOS Dečijih sela Srbija.
NIVEA CONNECT je društvena misija pokrenuta od strane kompanije NIVEA u septembru 2024. godine, kao odgovor na globalnu epidemiju društvene izolacije i usamljenosti koja negativno utiče na zdravlje i dobrobit ljudi svih uzrasnih kategorija, socio-ekonomskih pozadina i kultura. NIVEA je predana borbi protiv društvene
izolacije, s ciljem jačanja ljudske povezanosti. Verujući u snagu inkluzivnosti, podrške mentalnom zdravlju i osnaživanja pojedinaca, NIVEA teži izgradnji sveta u kojem se manje ljudi oseća izolovano i nepovezano.
Cilj je do 2026. godine realizovati NIVEA CONNECT projekte u 40 zemalja, osiguravajući pristup zajednicama kojima je pomoć potrebna, bez obzira na geografsku lokaciju. Snagom lokalnih uvida i globalne stručnosti, cilj je stvoriti značajne veze i trajne promene na svetskom nivou.
SOS DEČIJA SELA SRBIJA
U Srbiji se 730 000 ljudi nalazi na evidenciji centara za socijalni rad (dalje u tekstu CSR), od toga je 25% dece. To znači da je svaka četvrta osoba na evidenciji CSR – dete. Humanitarna organizacija SOS Dečija sela Srbija pomaže da se prekine začarani krug napuštanja, zlostavljanja i na prvom mestu čini sve da prevenira odrastanje dece u nepovoljnom okruženju, čvrsto verujući da nijedno dete ne treba da odraste samo, već u domu punom ljubavi. Od 2004. godine, u Srbiji, Fondacija SOS Dečija sela Srbija pruža podršku deci i mladima bez roditelјskog staranja i u riziku od izdvajanja iz porodice, kao i mladima iz ranjivih grupa, na putu ka ekonomskoj samostalnosti. Poslednjih deset godina, fokus rada organizacije je na preventivnim programima i podršci porodicama. Do sada je ova organizacija, kroz različite programe podržala više od 116 000 pojedinaca, među kojima su najbrojniji deca i mladi.
PROGRAM „JAČANJE PORODICE“
Program “Jačanje porodice” usmeren je na podršku biološkoj porodici u krizi u kojoj, u najčešćim slučajevima, postoji rizik od isključivanja dece u alternativnu brigu (dom ili hraniteljstvo). Ovaj program se sprovodi u devet opština u Srbiji. Prvi centar u okviru ovog programa otvoren je u Nišu 2013. godine. Program je do sada pomogao više od 3000 dece i preko 1300 porodica.
*NIVEA istraživanje o socijalnoj izolaciji sprovedeno je u 9 zemalja s 8.000 ispitanika, u januaru 2024. zemlje u kojima je sprovedeno istraživanje su: Brazil, Kina, Francuska, Nemačka, Filipini, Južna Afrika, Južna Koreja, UK i SAD. (kraj) dep/bdr