U svetu gde je sve obmana - pričati istinu je revolucionarni čin.
Džordž Orvel
Fonet - 2004 - 2025 - All rights reserved
21:37 04. 03. 2025. FoNet | dep
KOPAONIK - Coca-Cola sistem i kompanija Bambi generisali su 633 miliona evra dodate vrednosti u domaćoj ekonomiji u 2023. godini, što predstavlja 0.9% bruto domaćeg proizvoda Srbije, pokazuju rezultati Studije o društveno-ekonomskom uticaju Coca-Cola sistema i kompanije Bambi.
Rezultati ove Studije, koja je predstavljena na ovogodišnjem Kopaonik biznis forumu u okviru panel diskusije „Zašto su globalni igrači (i dalje) domaće kompanije”, pokazuju da je kroz celokupan lanac vrednosti ukupno uplaćeno 343 miliona evra poreza i doprinosa, što čini 1,3% ukupnih poreskih prihoda Republike Srbije.
Istovremeno, od ukupno uplaćenih poreskih davanja, 76 miliona evra uplaćuje direktno Coca-Cola sistem sa kompanijom Bambi.
Studija pokazuje da je sektor trgovine tradicionalno jedan od najvećih korisnika ukupnih aktivnosti ovih kompanija, kroz koji je podržano generisanje 166 miliona evra dodate vrednosti.
Studija pokazuje da su u celokupnom lancu vrednosti kompanije podržale 22.600 radnih mesta, što predstavlja 0,75% ukupnog broja zaposlenih u Srbiji. Coca-Cola sistem i kompanija Bambi direktno zapošljavaju 1.788 ljudi, a svako radno mesto podržava dodatnih 11 radnih mesta u širem lancu vrednosti.
Generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, Saša Marković, ističe da kompanija strateški osnažuje svoje prisustvo ne samo u Srbiji, već i na tržištima u okviru cele poslovne jedinice, sa ciljem da osigura dugoročan održivi rast i doprinese lokalnoj zajednici dobrim praksama odgovornog poslovanja.
„Pored investicija usmerenih na rast produktivnosti, konstantnog širenja portfolija i ulaganja u automatizaciju procesa, naše poslovanje se istovremeno oslanja na ekspertizu naših zaposlenih i radne snage unutar celokupnog lanca vrednosti, snagu naših kupaca i saradnju sa lokalnim dobavljačima da bismo zajedno kreirali dodatnu vrednost koja ostavlja pozitivan efekat u zajednici u kojoj poslujemo. Nastavljamo sa izvozom naših proizvoda na regionalna tržišta, s ciljem da damo pozitivan doprinos spoljno-trgovinskom balansu Srbije“, rekao je Marković.
Prema rečima Gorice Stojković, generalne direktorke za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u kompaniji Coca-Cola, rezultati Studije pokazuju da zajedničko delovanje privatnog i javnog sektora oblikuje ekonomsku realnost i donosi konkretan benefit lokalnoj zajednici i privredi.
„U poslednje dve godine, dodatna vrednost nacionalnoj ekonomiji gotovo je udvostručena, sa značajnim doprinosom rastu BDP-a, zapošljavanju i fiskalnoj konsolidaciji. Negujemo snažna partnerstva, profesionalni razvoj mladih i vodimo računa o zaštiti životne sredine jer verujemo da prava vrednost leži u harmoniji između ekonomskog uspeha i društvene odgovornosti, što nas čini pouzdanim partnerom u razvoju Srbije“, rekla je Stojković.
Prema rečima Dragana Stajkovića, generalnog direktora kompanije Bambi, inovacije i izvoz odigrali su važnu ulogu u rezultatima kompanije i doprinosu lokalnoj privredi.
„Kao lider u konditorskoj industriji Srbije i regiona, Bambi je posvećen kontinuiranom rastu I unapređenju poslovanja. Otvaranjem jedinstvenog Centra za istraživanje i razvoj stvorili smo snažan temelj za budućnost u kojoj će inovacije biti jedan od stubova našeg poslovanja. Istovremeno, naš izvoz je u 2023. godini dostigao visokih 30 odsto ukupnog prometa, sa tendencijom daljeg rasta. Zajedno sa brojnim drugim ostvarenjima, ostali smo primer odgovornog odnosa prema našim zaposlenima, zajednici i potrošačima, kreirajući pozitivne promene za svet u kojem živimo“, istakao je Stajković.
Studija je predstavljena u okviru panel diskusije “Zašto su globalni igrači (i dalje) domaće kompanije” na Kopaonik biznis forumu u kojoj su, pored čelnika kompanija Coca-Cola, Coca-Cola HBC Srbija i kompanije Bambi, učestvovali i Saša Stevanović, državni sekretar Ministarstva finansija Republike Srbije, Darko Lukić, CEO Nelt grupe i MihaIlo Vesović, director sektora za strateške analize Privredne komore Srbije.
Ovo je šesta po redu Studija društveno-ekonomskog uticaja Coca-Cola sistema u Srbiji i treća sa učešćem kompanije Bambi, koju je po metodologiji Nobelovca Vasilija Leontijeva izradila konsultantska kompanija „Stjuart Redkvin“ (Steward Redqueen). (kraj) dep/bdr