Agencijski servisi
U svetu gde je sve obmana - pričati istinu je revolucionarni čin.
Džordž Orvel
KONTAKTIRAJTE NAS
Fonet - 2004 - 2024 - All rights reserved
Stigma
Diskriminacija devojčica
16:46 19. 02. 2024. FoNet | Katarina Tomović
BEOGRAD - Čak 77 odsto devojčica prepoznaje da u Srbiji postoji diskriminacija žena, dok je 45 odsto njih u školi iskusilo određene vidove diskriminacije samo zato što su devojčice, izjavila je FoNetu predstavnica Akademije ženskog liderstva Svetlana Stefanović, pozivajući se na rezultate istraživanja “Devojke imaju reč”.
Čak 77 odsto devojčica prepoznaje da u Srbiji postoji diskriminacija žena, dok je 45 odsto njih u školi iskusilo određene vidove diskriminacije samo zato što su devojčice, izjavila je FoNetu predstavnica Akademije ženskog liderstva Svetlana Stefanović, pozivajući se na rezultate istraživanja “Devojke imaju reč”.
Kako je objasnila u serijalu razgovora Stigma, u istraživanju su učestvovale 1.542 devojčice iz cele Srbije srednjoškolskog uzrasta.
Prema njenim rečima, cilj istraživanja je bio da se saznaju stavovi devojčica o tome šta vide kao značajno za njihov dalji karijerni razvoj, koja zanimanja biraju i ko na njihove odluke utiče.
“Rezultati istraživanja su pokazali da skoro 56 odsto devojčica same donose odluke o tome šta je to što žele i na koji način žele dalje da se usmeravaju”, ukazala je Stefanović.
Naglasila je da devojčice najčešće traže podršku svojih najbližih, ali pre svega kao savet, a ne kao nešto što presudno utiče na donošenje njihovih odluka o daljem obrazovanju i karijernom razvoju.
Stefanović je rekla da je istraživanje pokazalo da devojčice većinu izazova pokušavaju uglavnom same da reše.
Te posle nekoliko pokušaja obraćaju se porodici ili psihološkinjama, pedagoškinjama ili nastavnicama kojima veruju.
Ona je navela da 23 odsto ispitanica vidi svoju majku kao najprepoznatljiju liderku, dok u svojim lokalnim sredinama najčešće ne prepoznaju liderke.
Osim majki, devojčice kao liderke vide svoje sestre, tetke, a zatim i nastavnice.
Kada je reč o kanalima informisanja devojčica o karijernom razvoju, Stefanović navodi da se 44 odsto njih informiše posredstvom portala namenjenih devojkama i devojčicama, 20 odsto posredstvom TikToka i 16 preko Instagrama.
Govoreći o ravnopravnosti, Stefanović je napomenula da devojčice prepoznaju ravnopravnost ko jednakost muškaraca i žena, u smislu da imaju ista prava i obaveze, ali da su, takođe, svesne da to u praksi nije uvek slučaj.
Ona je naglasila da su devojčice najviše navodile da bi uspešnim ženama postavile pitanje kako su se suočile i izborile sa preprekama koje su bile pred njima samo zato što su žene. (kraj) zvs/kt
Tagovi: