Agencijski servisi
U svetu gde je sve obmana - pričati istinu je revolucionarni čin.
Džordž Orvel
KONTAKTIRAJTE NAS
Fonet - 2004 - 2024 - All rights reserved
Društvo
Tabloidno 90 odsto medija
11:44 22. 05. 2024. FoNet | Vera Barišić
BEOGRAD - Izvršni urednik štampanog izdanja lista Danas Aleksandar Roknić izjavio je u emisiji Pola sata Demostata o medijskoj pismenosti da je 90 odsto medija u Srbiji, uključujući i televizije, tabloidno, jer im je "takav sadržaj, pristup, obrada informacija i sagovornici".
On je rekao da se najgledanije televizije u Srbiji, javni servis i nacionalne komercijalne televizije, zapravo ne bave javnim poslom, a da su tabloidi najprodavanije novine, te da se može zaključiti da su građani Srbije generalno medijski nepismeni i da će se takav trend i nastaviti.
"To je paradoksalna situacija, umesto da društvo napreduje, mi imamo regresiju u totalu poslednjih 35, 40 godina. Imate urušavanje svega, od institucija, preko medija", rekao je Roknić.
On navodi da je pritisak vlasti na novinare bio najmanji u periodu nakon 2000. godine, ali da je to trajalo samo nekoliko godina, do 2005. ili 2006.
"Posle toga dolazi do kolapsa sistema, mediji su krenuli sami sebe da urušavaju, tako što se okreću neproverenim informacijama, lažima", rekao je on.
Navodeći da urušavanje medija nije počelo kada je SNS došao na vlast, Roknić je rekao da su tabloidi uvek imali jako dobre odnose sa vlastima, koje su preko njih diktirale medijsku sliku.
Dodaje da tabloidi u svakoj državi obavljaju prljav posao za političare, između ostalog i za diskreditaciju političkih protivnika vlasti, ali da je sada nov stepen mržnje koji se kroz tabloide prosipa prema ljudima koji drugačije misle.
"To je loša praksa, mislim da će se građani jednom okrenuti protiv toga i da će se vratiti na ozbiljniji sadržaj", rekao je Roknić.
Roknić navodi da tokom prelaska sa štampanog na digitalno izdanje strada dosta kvalitetnog sadržaja zbog manjka vremena da se teme obrade dovoljno kvalitetno, dodavši i da često novinari moraju da idu linijom manjeg otpora, jer imaju rokove koje moraju da ispune.
"Staro je pravilo da naslov prodaje proizvod, a danas nemamo nikakav sadržaj, današnji mediji bi trebalo više da se usmere na sadržaj, a ne na kliktanje, to će doneti reklamu, ali je na duži vremenski period to neodrživo", rekao je Roknić i istakao da publika za ozbiljan sadržaj uvek postoji.
Kaže i da je problem ozbiljnih medija način na koji će da predstave informaciju, te se ide na neki polusenzacionalistički i polutabloidni pristup, koji se odnosi isključivo na opremu teksta - naslov, nadnaslov, fotografiju
Ističe da se interesovanje ljudi za ozbiljan sadržaj vidi naročito u kriznim situacijama, kada publika sa anestezirajućeg sadržaja koji nude tabloidi prelazi na ozbiljan.
Roknić navodi da se RTS bavi finijom vrstom propagande od nacionalnih komercijalnih televizija i da za novac građana pruža propagandu upakovanu u mnogo zabavnog sadržaja, što je, kako navodi, obesmislilo bavljenje novinarstvom. (kraj) vbr/mk