Važnost interne komunikacije

11:57 02. 04. 2024. FoNet | Desk

BEOGRAD - Koliko je veliki značaj interne komunikacije danas, kako utiče na poslovnu kulturu i atmosferu u timovima, a kako na poslovne rezultate kompanija, bila je tema ovogodišnje ankete PR agencije Chapter 4.

Istraživanje je pokazalo da 14 odsto ispitanika smatra da je interna komunikacija važnija od eksterne za poslovanje kompanije. 

Jaki timovi stvaraju vrednost za kompaniju i ostvaruju dobre poslovne rezultate. Svetska istraživanja pokazuju da produktivnost zaposlenih raste i do 25 odsto u organizacijama u kojima postoji jača povezanost među zaposlenima.

Više od 62 odsto ispitanika je odgovorilo da organizacija u kojoj rade nema poseban tim ili osobu koja se bavi isključivo internim komunikacijama, što je dosta visok procenat u odnosu na evropske zemlje. Takođe, za više od 67 odsto ispitanika prvi izvor informacija u kompaniji je direktno nadređeni ili neposredni menadžer, dok su za skoro 30 odsto ispitanika to kolege iz tima.

Kada se govori o najkorisnijim kanalima za izgradnju kvalitetnog tima, prva tri mesta prema mišljenju zaposlenih zauzimaju sastanci sa timom, direktna komunikacija licem u lice, kao i timske aktivacije i druženja.

S druge strane, zaposleni najviše cene, ali ne dobijaju, slušanje njihovih potreba i mišljenja, vidljivost, promociju i nagrađivanje postignutih uspeha, ali i informisanje o projektima i novostima u sektoru i van njega i organizovanje prilika za jačanje timskog duha. Postoje procene da zbog nedostatka angažovanosti zaposlenih Velika Britanija godišnje gubi do 70 milijardi funti.

Kada je reč o trendovima, čak 70 odsto ispitanika u Srbiji prednost daje autentičnosti i transparentnosti u internoj komunikaciji, zatim fokusu na wellbeing zaposlenih (51,6%), kao i hibridnom radnom okruženju (37,6%). (kraj) dep/mk

Share: