Agencijski servisi
U svetu gde je sve obmana - pričati istinu je revolucionarni čin.
Džordž Orvel
KONTAKTIRAJTE NAS
Fonet - 2004 - 2024 - All rights reserved
Ekonomija
Korona - atak na luksuz
22:14 24. 08. 2020. FoNet
Beograd - Ogroman broj potrošača kupuje samo ono što im je stvarno neophodno, a smanjio se i udeo impulsivne kupovine koji je dominirao u modnoj industriji, rekao je Dragan Lončar, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu za Politiku onlajn.
Svuda u svetu, pa i kod nas, potrošači su slično reagovali na pandemiju. Potrošačka korpa je sužena na egzistencijalne proizvode svakodnevne potrošnje, a kod usluga prednost imaju kućna dostava namirnica, telekomunikacione usluge i elektronska trgovina, navodi Lončar.
Po njegovim rečima, značajno je umanjena diskreciona potrošnja. Pad beleži kupovina trajnih potrošnih dobara, izuzev računara, konzola za igrice i televizora. Drastičan je pad tražnje za automobilima, a o turističkim i ugostiteljskim uslugama, kao i uslugama u transportu "sada je već suvišno i pričati".
Kod trgovaca hranom u Srbiji promet je uglavnom očuvan, ali je promenjena struktura asortimana, time i zarade. Više se prodaje jeftin hleb, koji nosi manju dobit, nego pakovani sa semenkama, na kome se više profitira. Prodavci dečje garderobe, pelena i hrane više nego pre pandemije prodaju jeftinije artikle sa nižom maržom.(kraj) dep