Briga za ekologiju

16:55 08. 03. 2022. FoNet

VALJEVO - Kompanija Gorenje Hisense ističe u današnjem daopštenju da iz godine u godinu preduzima čitav niz sistemskih mera u borbi za čistiji i zdravilji vazduh u Valjevu i valjevskom kraju.

Redovni monitoring štetnih gasova koji se obavlja tokom zimske sezone ni u 2021. godini nije pokazao prekoračenja, za šta je zaslužna i procedura obaveznog menjanja filtera, i to dva puta godišnje.

Ovi najsavremeniji filteri i njihovo redovno menjanje obezbeđuju da se praškaste materije iz fabrike nikada ne približavaju graničnim vrednostima.

Radi efikasnijeg sagorevanja goriva, u fabrici je ove godine zamenjen stari kotao novim CNG kotlom, koji istovremeno štedi energente i dodatno smanjuje emisiju gasova.

Prema saopštenju, briga valjevske fabrike Gorenje Hisense za ekologiju i okolinu ogleda se i u obaveznoj, redovnoj analizi otpadnih voda, kao i u adekvatnom zbinjavanju čvrstog otpada.

Iako je Gorenje protekle godine, zahvaljujući povećanju proizvodnje, generisalo znatno više sekundarnih sirovina, fabrika kompletan otpad selektuje odmah, na mestu nastanka u proizvodnim pogonima, a potom ga pravilno i odgovorno odlaže.

Svaku vrstu otpada, od komunalnog do industrijskog, zbrinjavaju firme akreditovane za rad sa svim kategorijama otpada i u skladu sa zakonsim obavezama.

Samo u prošloj godini valjevska fabrika Hisense Gorenje platila je ekološku taksu u vrednosti od preko milion evra po osnovu proizvedenih rashladnih aparata.

Ova taksa predstavlja nadoknadu za skladištenje i uništavanje starih aparata, i plaća se za svaki novoproizvedeni aparat u fabrici.

Pored konkretnog delovanja na lokalnom nivou, Gorenje Hisense i na nacionalnom nivou nastoji da obezbedi čistiju i zdraviju okolinu za sve građane.

Kompanija na godišnjem nivou u državni budžet uplati ekološke takse ukupno 3,8 miliona evra za proizvdene i prodate aparate.

U nameri da podstakne i druge proizvođače da odgovorno brinu o svojim proizvodima, Gorenje pre nekoliko godina iniciralo i finansiralo projekat “Ka boljem upravljanju elektronskim i električnim otpadom”.

U saradnji sa resornim institucijama, agencijama i kompanijama, Gorenje je značajno unapredilo procedure u ovoj oblasti. 

Zahvaljujući zalaganju za unapređenje transparentnosti i efikasnosti sistema za obračunavanje i naplatu naknade za posebne tokove otpada, direktno je suzbijena nelojalna konkurencija, dok je u sistem naplate ekološke takse uvedeno je više od 1.500 novih novih firmi iz cele Srbije, navodi se na kraju saopštenja. (kraj) def

Share: