Ekonomija i nove tehnologije

14:35 01. 12. 2023. FoNet | Anđelija Stojković

BEOGRAD - Predsednik Izvršnog odbora Unicredit bank Srbija Nikola Vuletić ocenio je tokom panela "Otključavamo potencijal privrede i stanovništva" na drugom delu Samita privrednih lidera - CEO, koji je bio je posvećen ekonomiji i novim tehnologijama, da region očekuje godina umerenog optimizma.

Vuletić je rekao da se očekuje da će prosečne stope rasta biti ispod prosečne stope rasta u periodu pre kovida-19, jer je došlo do usporavanja ekonomske aktivnosti u svetu, pa i jugoistočnoj Evropi.

On je ocenio da je Srbija ostvarila rast od dva odsto i da javne finansije izgledaju dobro.

"U Srbiji nas očekuje usporavanje inflacije u drugoj polovini godine, s tim će doći i do korekcije kamatnih stopa", rekao je Vuletić.

Šef odseka Evropske investicione banke za Zapadni Balkan Alesandro Bragocini izjavio je da EU i zemlje članice treba da nastave da ulažu u digitalizaciju i da su potrebne dodatne investicije.

On je govorio na temu "Kako zatvoriti digitalni jaz i primaći se tehnološki naprednijim ekonomijama".

Kako je rekao cilj za 2030. je da mreža pete generacije (5G) treba da bude dostupna svima, a sada je dostupna za 56 odsto domaćinstava.

On je dodao da udeo evropskih firmi među najvećim investitorima istraživanja i razvoja pada i da EU nije uspela da ostvari svoj cilj - izdvajanje od tri odsto bruto društvenog proizvida za istarživanje i razvoj.

Potpredsednik MK Grupe Aleksandar Kostić izjavio je u segmentu "Vizija (NE) Moguće", upitan gde vidi MK grupu za pet godina, da ke vidi da ćotvara još jedno do dva tržišta za bankarski deo u bivšim jugoslovenskim republikama.

Kako je rekao bankarski deo koji poseduju iznosi devet do 10 milijardi evra i očekuje da on skoči na minimum 20 milijardi.

Kostić je rekao da će se najviše ulagati u energiju vetra, da žele da izgrade jedan hotel u Hrvatskoj i jedan u Beogradu, dok su vlasnici 35 odsto budvanske rivijere i da bi voleli da tamo nešto otvore.

Govoreći o agraru, rekao je da smatra da unutar komapnije Sunoko treba investirati u grane koje su komplementarne sa industrijom šećera i možda otvoriti novu fabriku za Karneks.

Kreativni i digitalni brend strateg Lazar Džamić govorio je o evoluciji brendova i istakao da brendovi ne postoje u stvarnom svetu, već su oni mentalne mape.

Džamić je rekao da su brendovi mehanizam za doživljavanje stvari i za dodavanje vrednosti u našoj glavi onome što je proizvod.

"Nema skoro nikakvog razloga zašto brendovi ne bi bili besmrtni, ako se njima dobro upravlja", rekao je Džamić.

On je istakao da nove tehnologije menjaju način slanja poruke i da on više ne može biti samo "uzvikivanje poruka".

U segmentu posvećenom veštačkoj inteligenciji (AI) i nauci o podacima (data) govorili su osnivač edukativne platforme "Outliers" Aleksandar Grašić i data konsultant Luka Aničin.

Grašić je rekao da na dnevnom nivou veštacka inteligencija posao može da učini produktivnijim, ali da je važno razvijati ekspertizu kod ljudi da bi znali šta ima, a šta nema smisla.

Aničin je istakao da kompanije ulaze u proces peimene veštačke inteligencije bez prethodne edukacije, a da bi morali da razumeju šta AI može ili ne može da radi. (kraj) mjj/and/dj

Share: