Hibridi popularniji

12:58 03. 02. 2022. FoNet

BEOGRAD - Interesovanje kupaca za hibridne automobile i dalje je znatno veće nego za električne, poakzuju istraživanja koja je sproveo Deloitte.

Deloitte već 12 godina istražuje trendove među kupcima automobila koji utiču na sve brže promene u globalnom ekosistemu mobilnosti.

Ovogodišnji izveštaj, „Globalno istraživanje o stavovima kupaca automobila u 2022. godini“, ispituje različite stavove kupaca koji se odražavaju na globalni automobilski sektor, uključujući razvoj naprednih tehnologija, održivost, očekivanja cena novih vozila, virtuelnu kupovinu i usluge mobilnosti. Izveštaj je zasnovan na ispitivanju stavova više od 26.000 potrošača iz 25 zemalja koje je sprovedeno između septembra i oktobra 2021.

Za potrošače, ključne vrednosti u izboru vozila ostaju pristupačnost i proverena tehnologija (ono što poznaju od pre).

Dok globalni proizvođači automobila pokušavaju da ispune svoja obećanja o električnoj budućnosti, potrošači su zainteresovani za održivi (električni) pogon samo ako će smanjiti troškove za gorivo, imati bolje iskustvo vožnje i osećaj doprinosa životnoj sredini. Međutim, zbog određenih ograničenja sa kojima se vozači električnih vozila i dalje suočavaju, mnogi kupci se i dalje okreću proverenim, dobro poznatim vozilima sa unutrašnjim sagorevanjem, pa je samo mali deo potrošača spreman da plati za napredne tehnologije.

Automobilska industrija ostaje otporna uprkos pandemiji koja utiče na skoro svaki aspekt njenog poslovanja.

Uprkos izazovima sa kojima se suočava, automobilska industrija ostaje posvećena električnoj mobilnosti. Svest potrošača o potrebi zaštite životne sredine i održivosti, u kombinaciji sa rastućom cenom fosilnih goriva, su trendovi kojima svi proizvođači vozila moraju da se pozabave.

Štaviše, oni koji svoju budućnost zasnivaju na proizvodnji električnih vozila, u komunikaciji sa kupcima, posebnu pažnju treba da posvete predstavljanju planova i saradnji na unapređenju neophodne infrastrukture za punjenje.

Kupci novih vozila i dalje su skloniji tradicionalnoj kupovini uživo na licu mesta nego putem virtuelnih platformi. Međutim, virtuelna kupovina postaje sve popularnija zbog svoje pogodnosti, brzine i jednostavnosti.

Covid-19 je značajno uticao na odluku o kupovini automobila potrošača u Indiji (64%) i jugoistočnoj Aziji (63%). Nasuprot tome, više od dve trećine potrošača u SAD (69%) reklo je da pandemija nije uticala na njihove planove da kupe automobil.ge pretplate vozila u Sjedinjenim Državama.

Aktuelne promene u automobilskoj industriji uzrokovane su pandemijom, ponašanjem potrošača i novim proizvodima i uslugama.

Agilnost ponude, koja se bavi zahtevima potrošača u kontekstu praktičnosti i lakoće korišćenja, kao što su virtuelna kupovina i aplikacije za mobilnost, može se pokazati korisnom za one proizvođače automobila koji žele da budu percipirani kao predvodnici trendova.

Međutim, moramo biti svesni da su promene postojećih navika i paradigmi u automobilskom sektoru često složene, dugotrajne i skupe, te da je teško uveriti kupca da plati dodatne tehnologije i usluge u svetu u kojem je mnogo aplikacija besplatno. (dep) kraj

Share: