Manje šećera i soli u proizvodima

11:46 08. 08. 2024. FoNet | Lidl

BEOGRAD - Kompanija Lidl umanjila je udeo šećera i soli u proizvodima koji se najčešće konzumiraju i definisala za cilj da se prosečan sadržaj dodatog šećera i soli u asortimanu proizvoda Lidl brendova smanji za 20% do 2025. godine.

Prema studiji rađenoj u EU, godišnje se po glavi stanovnika u proseku konzumira oko 37kg šećera. Kako se zdravim smatra najviše 9 kilograma, Lidl je prepoznao važnost smanjenja količine šećera u svojim proizvodima i ulaže velike napore da ukinuti šećer u proizvodima ne bude zamenjen drugim zaslađivačima.

Radi ostvarivanja pozitivnog uticaja na što veći broj građana, kompanija Lidl umanjila je količinu šećera u raznovrsnim proizvodima, poput voćnog jogurta, pasiranog paradjza, minjon kocki i krem bananica iz Lidl asortimana, pri tom zadržavajući ukus i kvalitet na koji su potrošači navikli. 

U zemljama EU, na godišnjem nivou, po glavi stanovnika se u proseku konzumira oko 4 puta više soli od preporučene količine. Jedna od ključnih strategija Lidlove posvećenosti osvešćenoj ishrani pod nazivom „Hrana za bolje sutra“ je i smajenje soli, te je sadržaj soli smanjen u raznovrsnim proizvodima od mesa, poput kobasica, ćevapa i drugih prerađevina, kao i u rezanom, belom hlebu koji je ujedno i jedna od najprodavanijih namirnica na domaćem tržištu.

Pored smanjenja udela soli i šećera, Lidl daje prednost prirodnim sastojcima umesto aditivima uz brigu o bezbednosti hrane i na taj način unosi promene u kvalitet prehrambenih proizvoda objasnila je Aleksandra Mirić ispred CSR odeljenja kompanije Lidl Srbija.

Naučnici iz EAT – Lancet Commision tima redakcije „The Lancet“, nedavno su došli do saznanja da je „planetarna dijeta“ jedini mogući način da naša zemlja uspe da nahrani oko 10 milijardi ljudi do 2050. godine, a da ne ostane ugrožena. Pomenuta „planetarna dijeta“ predstavlja preporučenu ishranu koja ne šteti planeti i preporučuje izbor namirnica na biljnoj bazi koje ostavljaju za sobom manji karbonski otisak.

U skladu sa ovim saznanjima, kompanija Lidl Srbija donela je odluku da usmeri svoje poslovanje na podržavanje i promovisanje principa osvešćene ishrane koja će obezbediti pozitivan uticaj na opšte zdravlje ljudi i naše planete.

Preporučuje se ishrana bogata, odnosno u većoj meri zasnovana na voću, povrću, orašastim plodovima, integralnim žitaricama, sa manjim udelom soli i šećera, kao i manje proteina životinjskog porekla. Na ovaj način će Lidl svojim potrošačima olakšati donošenje odgovornih odluka prilikom kupovine i time pozitivno uticati na svoj i život drugih ljudi, kao i zaštitu planete. (kraj) dep

Share: