Za brži ulazak na tržište rada

14:30 30. 08. 2024. FoNet | Desk

BEOGRAD - UNICEF i Comtrade Distribution sa Tesla brendom danas su potpisali sporazum o partnerstvu koji će značajno doprineti da 1.000 mladih u Srbiji, posebno iz ranjivih grupa, steknu digitalne veštine koje će poboljšati njihove šanse za zaposlenje i olakšati integraciju na tržište rada.

Projektom je predviđeno i uspostavljanje dva inovaciona kluba unutar izabranih omladinskih centara u zemlji, što će dodatno unaprediti kapacitete za kontinuirano uključivanje mladih u programe neformalnog obrazovanja.

Digitalna pismenost je od vitalnog značaja za generacije koje dolaze s obzirom na to da tehnologija i globalizacija i dalje oblikuju buduće poslove.

„Moramo učiniti sve da niko ne bude izostavljen iz digitalne revolucije, posebno oni koji su najugroženiji“, rekla je Deyana Kostadinova, direktorka UNICEF-a u Srbiji, i dodala da se to može postići novim pristupom obrazovanju koje je usmereno na razvijanje veština i kroz formalno i neformalno obrazovanje. „Obrazovanje koje se fokusira na razvoj veština kroz formalne i neformalne programe u školama i zajednicama, omogućava adolescentima i mladima da postanu agilni i prilagodljivi učenici i građani, spremni da se suoče sa ličnim, akademskim, društvenim i ekonomskim izazovima. Naše partnerstvo sa Comtrade Distribution i njihovim brendom Tesla pokazuje moć saradnje privatnog i javnog sektora, jer je ova inicijativa komplementarna naporima Ministarstva turizma i omladine da ojača omladinske centre i klubove u zemlji“, istakla je Kostadinova.

Inovacioni klubovi, koji će biti uspostavljeni unutar omladinskih centara, značajno će unaprediti kapacitete za kontinuirano uključivanje mladih u programe neformalnog obrazovanja i doprineti jačanju zajednica kroz njihovo aktivno učešće i razmenu znanja.

„Sa posebnim zadovoljstvom želim da podelim radost zbog naše saradnje sa UNICEF-om na programu ‘Unapređenje digitalnih veština među mladima u Srbiji’. Ispred Tesla brenda, nastojaćemo da se ova misija ne zaustavi samo na programima edukacije, već da bude logičan korak ka uključivanju mladih u odabir i kreiranje novih tehnologija. Naša misija je da budemo mentori ovim mladim ljudima i da, kao što je tehnologija dostupna svima, tako i edukacija bude dostupna svima“, izjavio je Nebojša Lozo, generalni direktor brenda Tesla.

Anja Aleksić iz Comtrade Grupe, koja je i članica Poslovnog Saveta UNICEF-a u Srbiji, istakla je da je Tesla prvi brend u industriji potrošačke elektronike u Srbiji koji je sklopio ovakav vid saradnje sa UNICEF-om. Brend se time obavezuje da će, osim sredstava doniranih za program, primeniti svoje znanje i iskustvo u unapređivanju neformalnog obrazovanja i digitalnih veština mladih, sa posebnim fokusom na ranjive grupe.

„Kao članica Poslovnog saveta UNICEF-a u Srbiji, svesna sam koliko je značajno i potrebno podržati saradnju privatnog sektora i institucija koje deluju u društvenom interesu. Partnerstva poput ovih pomažu nam da stvaramo mogućnosti tamo gde su one malobrojne, pružamo šanse tamo gde ih nema dovoljno i osnažujemo mlade da u što većem broju, što spremniji, uđu na tržište rada ili se posvete daljem obrazovanju“, rekla je Anja Aleksić.

Ministarstvo turizma i omladine posvećeno je investiranju u mlade koji će izgraditi kompetitivno i prosperitetno društvo. 

Comtrade sa brendom Tesla i UNICEF ostaju posvećeni zajedničkom ulaganju u budućnost, gradeći snažnija i otpornija društva kroz osnaživanje adolescenata i mladih znanjem i veštinama potrebnim za uspeh u 21. veku. (kraj) dep/dj

Share: