Lidl obeležio Svetski dan čišćenja

15:37 20. 09. 2024. FoNet | Desk

BEOGRAD - Lidl je povodom Svetskog dana čišćenja u saradnji sa višegodišnjim partnerom, ekološko humanitarnim udruženjem Čepom do osmeha, sproveo još jednu akciju projekta „Čisto iz ljubavi“.

U akciji čišćenja koja je danas sprovedena u Novom Sadu, pored kompanije, organizacije i njenih volontera, učestvovali i građani Novog Sada i okoline, a akcija će se nastaviti i u narednim danima.

Lidlov sada već poznat projekat „Čisto iz ljubavi“, usmeren na uklanjanje otpada iz prirode, je za 5 godina trajanja okupio oko 4.000 volontera koji su uklonili preko 100 tona otpada u više od 100 akcija u našoj zemlji.

Novosadska akcija čišćenja, koja je bila otvoren poziv za sve sugrađane koji su želeli da joj se pridruže, okupila je više od 200 volontera, koji su prošli obuku o najboljem načinu sortiranja otpada, uklanjali su otpad u obezbeđenim džakovima za razdvajanje otpada, kao i na punktovima namenjenim njegovom prikupljanju uz podršku udruženja Čepom do osmeha.

Druženje i trud volontera rezultirali su akcijama na 20 lokacija širom grada i uklanjanjem preko 8 tona otpada iz okruženja, kao i unapređenjem svesti javnosti o ulozi koju razvijena briga o ekologiji igra u životu svakog pojedinca i snazi koju zajedno imamo u borbi za očuvanje naše životne sredine.

Današnje čišćenje u Novom Sadu poslednja je aktivnost ovogodišnje iteracije projekta, sa kojom je Lidl u 2024. godini sproveo ukupno 11 akcija sa udruženjem Čepom do osmeha, uz finansijsku podršku još 17 akcija koje su sprovele lokalne organizacije širom Srbije.

Uklonjeno je više od 38 tona otpada, a osim toga, od početka godine uspešno je sprovedeno i 6 edukacija na temu reciklaže i očuvanja životne sredine, kojima je ukupno prisustvovalo više od 650 učesnika iz cele zemlje.

„Želimo da „Čisto iz ljubavi“ akcije budu motiv i inspiracija za odgovorno ponašanje prema prirodi i otpadu. U prethodne akcije i čišćenja aktivno smo uključivali lokalne organizacije, saradnike, zaposlene, novinare, ali zaista je posebno zadovoljstvo aktivnosti sprovoditi sa našim sugrađanima“, izjavila je Marija Kojčić ispred Korporativnih komunikacija Lidl Srbija.

 

 Važno je istaći da su svi reciklabilni materijali, koji su tokom Lidlovog projekta „Čisto iz ljubavi“ uklonjeni iz prirode, predati na reciklažu, čime je omogućenа njihova prerada, i dalje korišćenje, uz smanjenje negativnog uticaja koji taj otpad može imati po prirodno stanište raznovrsnih živih bića.

Reciklažom prikupljenog otpada iz akcija koje su zajedno sprovodili Lidl Srbija i Čepom do osmeha ove godine, stečena su novčana sredstva koja su, uz dodatnu Lidlovu donaciju u iznosu od 360.000 dinara, i sredstva koja svojom svakodnevnom delatnošću obezbeđuje Čepom do osmeha, upotrebljena za nabavku medicinskog pomagala – TOBI komunikatora.

Ovo pomagalo je donirano jedanaestogodišnjem dečaku iz Beograda, kome mu je omogućilo da komunicira sa okolinom, što ranije nije bilo moguće usled dijagnostikovanog autizma.

Projekat „Čisto iz ljubavi“ u Srbiji je započeo 2020. godine, u sklopu internacionalne strategije Švarc grupe REset Plastic koja je usmerena na pet oblasti delovanja: od smanjenja upotrebe plastike, recikliranja plastike, povećane upotrebe reciklirane plastike, uklanjanja otpada iz prirode, do podsticanja ekoloških inovacija i edukacije u ovoj oblasti. Mnogobrojnim sprovedenim akcijama do sada je iz prirode uklonjeno preko 100 tona otpada i to uz pomoć oko 4.000 volontera širom Srbije. Na ukupno 89 lokacija, građani različitih starosnih grupa, interesovanja i zanimanja udruživali su se sa jednim ciljem – da svet oko sebe učine čistijim i zdravijim, kako za sebe tako i za sve buduće naraštaje. 

Tokom prethodnih pet godina, uz mnogobrojna partnerstva, kompanija Lidl realizovala i podržala je više od 100 akcija uklanjanja otpada, kao i više od 30 edukacija koje su namenjene deci školskog i predškolskog uzrasta, sa ciljem da građane, pa i one najmlađe, podstakne i podrži u preuzimanju inicijative za čistijim okruženjem i prirodom.

Svakom novom ekološkom akcijom, kompanija Lidl iznova pokazuje da je za zdraviju budućnost potrebno preduzeti korake u sadašnjosti, a najznačajniji partneri na tom putu bili su motivacija i predanost velikog broja građana. (kraj) dep/dj

Share: