Promo

Stil života i navike mladih

Mladi retko imaju idole

02. 08. 2021. 13:03 | FoNet

BEOGRAD - Rezultati ankete o stilovima života i navikama mladih u Srbiji, koju je sprovela platforma „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika, pokazali su da ispitanici u dvadesetim godinama u najvećem procentu imaju od jednog do tri prijatelja (56 odsto), kao i da većina njih nije preterano poverljiva kada je reč o rešavanju sopstvenih problema, te da najviše vole da ih rešavaju sami (26,7 odsto) ili uz podršku najboljeg prijatelja (27,9 odsto).

Mladi danas retko imaju idole ili ukoliko ih imaju to su uglavnom roditelji i porodica, rezultati su ankete u kojoj je učestvovalo više od 150 ispitanika, koji su na upitnik odgovarali anonimno.

Anketa je pokazala i da 30 odsto njih voli da priča o osećanjima, ali nema s kim da ih podeli, dok bi skoro 34 odsto volelo da razgovara o odnosima sa drugim ljudima. Zanimljiv je i podatak da je za skoro 29 odsto ispitanika najveća vrednost posvećenost, dok je za 18 odsto najvažnija vrednost sloboda.

Gotovo 44 odsto anketiranih se izjasnilo da voli da izlazi, ali ne preterano, dok 28,7 odsto obožava izlaske.

Slobodno vreme najčešće koriste za šetnju u prirodi (66 odsto), izlazak na piće sa društvom (53 odsto) i čitanje knjiga (52 odsto), dok na pitanje o tome šta misle kada kažu „Wow kakav dan”, 55 odsto daje prednost boravku u prirodi..

Njih 58 odsto anketiranih volelo bi da bude više informisano na temu mentalnog zdravlja i kako ga sačuvati. Interesuju ih i teme kako se bolje hraniti (10 odsto), seks i vrste kontracepcije i kako voditi računa o reproduktivnim organima (10 odsto).

Populacija ispitanika između 20 i 30 godina (njih 39 odsto), na internetu u toku dana provede u proseku 3 sata, dok 32 odsto provede više od tri sata. Uglavnom se informišu putem portala i društvenih mreža, a kao najviše korišćenu društvenu mrežu navode Instagram, dok se kao najređe korišćene navode Tinder i Tik-Tok. WhatsApp je mladima omiljena aplikacija preko koje komuniciraju, njih čak 45 odsto je koristi, dok ostali za komunikaciju sa društvom koriste platforme poput Instagrama i Facebook Massenger-a (34 odsto) i Vibera (15,9 odsto). (kraj) dep

 

Share: