Promo

Razvoj turizma na Rtnju

Male tajne jednog hotela

03. 07. 2022. 18:48 | FoNet | Velimir Ilić

SRB-RTANJ - Istočna Srbija dobiće u maju 2023. godine još jedan hotelski kompleks i dodatno obogatiti svoju turističku ponudu, razvijajući nove i dosad malo ili nedovoljno poznate destinacije, poput planine Rtanj.

Uz hotel “Ramonda”, podignut pre tri godine u nekadašnjem rudarskom naselju u podnožju Rtnja, u toku je gradnja još 13.500 kvadrata koji će pasarelom biti povezan sa sadašnim hotelom i činiti jedinstvenu celinu.

Dodatni kapaciteti, sa samo 55 smeštajnih jedinica na tako velikom prostoru, namenjeni su za 110 gostiju, što će “Ramondu” uz sadašnjih 3.600 kvadrata i 21 smeštajnu jedinicu, učiniti jedinstvenim hotelom u Srbiji, kaže za FoNet konsultant “Ramonde” i jedan od vodećih domaćih stručnjaka za hotelijerstvo Radomir Samčević.

Sledeći njegove savete, zaposleni u “Ramondi” – od šefa recepcije do konobara, kuvara i sobarica – uspeli su da, za samo tri godine od otvaranja, steknu dva prestižna priznanja – titulu najboljeg hotela u Srbiji i Ambasadora dobre usluge.

Ovo je domaćinska priča, objašnjava Samčević, naglašavajući da se pri izboru personala vodilo računa da to budu ljudi s tog područja, a jedina “kvalifikacija” na kojoj se insitiralo bilo je – domaće vaspitanje i osmeh.

On kaže da je 99 posto zaposenih sa područja Boljevca i Sokobanje.

“Ponosni smo na te mlade ljude od kojih smo tražili samo da u posao pretoče svoje kućno vaspitanje u ophođenju sa gostima i pokažu tradicionalno gostoprimstvo. A kad to osete - gosti odlaze puni utisaka, dobro se osećaju, a njihovi utisci su najbolja preporka za sve buduće goste”, kaže za FoNet Samčević.

Hotel “Ramonda”, nazvan po istominenom cvetu koji raste na padinama Rtnja, arhitekturom i enterijerom, kojim dominiraju kamen i drvo, potpuno se uklapa u piramidu te planine.

Rtanj je dosad mnogima dosad bio poznat samo po brojnim legendama i kao “mistična planina”, a poslednjih par godina postaje ne samo izazov za planinare, već i omiljeno stecište ljudi koji utočište nalaze u bekstvu iz gradske vreve upravo pod okrilje obronaka Rtnja.

Dodatna tajna uspeha je “investitor koji ima viziju u želju da ponudi nešto novo Srbiji”, tvrdi Samčević, ističući da je upravo Rtanj kao sve popularnija destinacija, sa okolnim prirodnim lepotama – poput Bovanskog jezera, Bogovinske pećine ili manastita starih vekovima, postao izbor sve većeg broja turista.

“Rtanj je za većinu ljudi u Srbiji nepoznata tuiristička destinacija - mnogi znaju za mistiku te planije, ali ne zanju koliko je istočna Srbija u celini prelepa i izazovna, potpuo drugačija od onog što ima na severu ili zapadu, i dosad nezasluženo uskraćena u odnosu na sve te turistički razvijene krajeve”, ističe Samčević.

On je uveren da će sadašnji hotel “Ramonda” uz dodatni deo kompleksa na 13.500 kvadrata – sa restoranima, barovima, teretanom, dva SPA centra – od kojih je jedan samo za odrasle, a drugi i za decu i za odrasle, pružiti gostijma komfor “koji u Srbiji ne postoji”.

“Misija je bila da gostima pružimo tradicionao gostoprimstvo, ali po standardima koji se primenju u najrazvijenijim turističkim centrima i u skaldu sa najvišim standardima hotelijerstva – od besplatnog bezalkoholnog mini bara u sobama do personalizovane usluge na nivou najviših standarda butik hotela”, ističe Sremčević.

Njegov savet zaposenicima bio je da se ne ponašaju samo kao hotelijeri, konobari, šankeri ili sobari već kao “ambasadori svog kraja, svoje kulture i svoje zemlje”.

“Verujte, iz iskustva govorim kad kažem da je to recept kako uspešni hoteli posluju, bez obzira gde se nalaze – folozofija je uvek ista”, tvrdi Samčević, inače inače vlasnik i direktor agencije HT za konsalting i menadžment u hotelijerstvu.

Hotel “Ramonda” je, po rečima lokalnih turističkih poslenika, “povukao nogu” i za samo tri godine podstakao mnoge lokalce da u nekadašnjem rudarskom naselju urede svoja dvorišta, renoviraju kuće i ponude dodetne smeštajne kapacitete, a hotelu obezbede sertifikovane lokalne proizvode- od sireva do sokova i džemova.

U okviru “Ramonde” je, nekoliko stotina metara dalje, i preuređena vila “Greta”, bivši dom porodice Minh, industrijalaca koji su vodili nekadašnji rudnik mrkog uglja.

Gosti u toj porostranoj kući, smeštanoj u šumi, s pogledom na vrh Rtnja, imaju na raspolaganju sve kapacitete "Ramonde" – od SPA centra, dečje igraonice, do veštačkoj jezera ispred hotela u koje stalno dotiče voda iz dubokog bunara u koji se slivaju brojna vodizvorišta Rtnja.

“Nismo želeli veliku komercijalizaciju već da tradicionalnoj gostoprimljivosti ljudi iz ovog kraja dodamo izuzetan komfor. Ipak, ne želimo da napravimo nekontrolisan razvoj Rtnja jer on nema tu infrastrukturu. U tome je eskluzivnost i destinacije i usluge”, objašnjava Sremčević.

Prednost ove destinacije je dobra pristupačnost - dva sata vožnje od Beograda autoputem do paraćina, a potom dobrim putem pd Paraćina prema Boljevcu

“Mislim da smo uspeli u izazovu i ciljevima koji smo sebi postavili. Svrstali smo se među najbolje, a u Srbiji je najlakše biti među najboljima - najteže je među najgorima, tu je mnogo je veća konkurencija - njih je najviše”, ističe Sremčević, uveren da će se istočna Srbije tek izboriti za svoje pravo mesto na turističkoj mapi Srbije. (kraj) vip/bdr

Share: