Timski duh - ključ za uspeh

10:25 30. 05. 2022. FoNet

BEOGRAD - Proteklog vikedna u Dorćol Platzu 12 timova dva dana I dve noći bez prestanka, 48 sati, takmičilo se praveći video-igre na zadatu temu - retro igre. 

Na takmičenju je pobedio četvoročlani tim Kupljeni WinRAR su studenti Fakulteta organizacionih nauka i Visoke škole za IT: Lazar Cvetković Teodora Ćopić, Dimitrije Protić  i Milan Vukašinović. 

"Ovo je bilo super iskustvo, mogućnost da izađemo iz zone komfora, razvijamo se, upoznajemo nove ljude i družimo”, rekao je član tima Lazar, a Dimitrije je dodao :„Uz timski duh uspeli smo da za kratak vremenski rok napravimo igricu, a znamo da se video’igre ne prave za dva dana”. 

Druga nagrada otišla je u ruke tima Bangag, a treće mesto su osvojili Trigger igrači. Ova tri tima kao nagrade su dobili retro konzole, a žiri je specijalne nagrade za najposvećenije timove koji su sve vreme stvarali iz Dorćol platza uz nekoliko sati sna na lejzi-begovima, čak i kada je nevreme sa grmljavinom nakratko izazvalo nestanak struje, dodelio timovima LMAO i Ed Širan i Džindžeri.

Svi učesnici Gejm-džema  imaće i mogućnost da posete gejming kompanije Nordeus i Playstudios Europe i razmene utiske sa kolegama koje su dugo u industriji.

M3 gejming vikend organizovan u okviru Maja meseca matematike, protekao je u druženju, razmeni ideja, učenju, predstavljanju radova, izložbi, i inspirativnim predavanjima.

Gejming vikend zvanično je otvoren u petak kada je Miloš Đuričanin, direktor strategije Nordeus fondacije pozdravio takmičare i podsetio koje su sve aktivnosti u okviru Maja meseca matematike prethodile ovom vikendu.

"Značaj Gejm džema je veliki za zajednicu, a cilj samog takmičenja nije pobediti, već završiti igru - družiti se, upoznati se sa drugima, podeliti iskustva”, rekao je generalni direktor gejming studija Playstudios Europe Nikola Mitić.

On je pozvao učesnike da podele svoja očekivanja od učešća u gejming vikendu.

Nova iskustva, druženje sa drugim timovima, pronalaženje mentora za ulazak u gejming industriju, dolaženje do inovativnih ideja, bili su samo neki od odgovora koje su dali studenti i srednjoškolci iz Beograda, Novog Sada, Kragujevca, Niša, sastavljeni u timove. I bili su u pravu.

Posle otvaranja manifestacije, usledilo je motivaciono predavanje Majkla Movela, gejming stručnjaka iz Velike Britanije, o retro igrama čiji sadržaji su i danas inspiracija za stvaranje modernih, složenijih video igara. O

vo je bio odličan uvod za početak 48-časovnog takmičenja u Dorćol Platz-u. Čak ni vremenske neprilike nisu remetile fokusiranost 12 takmičarskih timova koji su predano i euforično danonoćno radili na razvoju svojih igara, kao ni sjajnu atmosferu diskusije, druženja, smeha i pozitivne energije. Podršku u tome da ideje postanu igre pružali su im mentori iz kompanija Playstudios Europe, Nordeus i Mad Head Games. 


Osim takmičenja, bio je organizovan i sajam indi igara, kao i izložba interaktivne umetnosti, kroz proširenu realnost (augmented reality), Tehnoart i  Grafičko-medijske srednje škole.

U Srbiji postoji nekolicina mladih gejming studija koji se nalaze u početnoj fazi rada i razvoja i stvaranja video igara, a  njih šest: Phobos studio, Tectonic Game Studio, Raigon, Music Box Plus, Excidio, Remote Human  imali su priliku da u okviru M3 gejming vikenda prikažu na čemu rade i razmene utiske sa posetiocima, ali i “veteranima” gejming industrije.  .

Dodeljene su ienagrada za konkurs “Tetris iz moje mašte” koji je pokrenuo Playstudios Europe, kada su proglašeni i mladi pobednici koji su svojim idejama doprineli razvoju nove i unapređene verzije, ove legendarne video-igre.

Prvo mesto osvojio je Aleksandar Kežić, učenik 3. razreda Gimnazije “Jovan Jovanović Zmaj” u Novom Sadu, na drugom mestu je Anton Bojić, učenik 3. razreda osnovne škole iz Pančeva, dok je treće mesto pripalo jednoj dami -  Marija Dobrodolac koja pohađa drugi razred Srednje grafičke škole u Beogradu, (kraj) dep/dj

Share: