Agencijski servisi
U svetu gde je sve obmana - pričati istinu je revolucionarni čin.
Džordž Orvel
KONTAKTIRAJTE NAS
Fonet - 2004 - 2024 - All rights reserved
Društvo
Proizvodnja litijumskih baterija
10:35 04. 08. 2023. FoNet | Desk
BEOGRAD - Razvoj i proizvodnja baterija za električne automobile do sada su bili u rukama proizvođača iz Azije, međutim, industrija, ali i politika, žele da to promene, pa u Evropi traje investiciona revolucija u proizvodnji električnih automobila, ali i baterija koje ta vozila koriste
Evropski, posebno francuski i nemački političari podstiču razvoj evropske proizvodnje baterijskih ćelija za električne automobile, zbog čega su kompanija Stellantis i francuski proizvođač baterija Saft osnovali konzorcijum ACC, kojem se pridružio i Mercedes, kako bi izgradili gigafabriku u Nemačkoj.
Upravo u toj zemlji će se, prema najavama, graditi najviše fabrika za proizvodnju litijumskih baterija, a investitori su, pored pomenutog konzorcijuma, i američki Tesla, švedski Nortvolt, kineski Svolt, Mercedes, Folksvagen…
Osim Nemačke, nove fabrike su najavljene i u Poljskoj, Španiji, Velikoj Britaniji, Švajcarskoj, ali i u nama susednoj Mađarskoj, u kojoj će postrojenja za proizvodnju baterija za automobile izgraditi kineski gigant CATL i moćni BMW.
Litijumske baterije za električne automobile, koje su izuzetno tražena roba na svetskom tržištu, najviše se proizvode u Aziji.
Do nedavno se na tom kontinentu proizvodilo i do 95 odsto litijumskih baterija.
Ali, kao što raste pritisak da Evropa samostalno razvija sopstvena nalazišta litijuma i da lokalno proizvodi sirovinu za litijumske baterije, kako smo ranije pisali, tako se sve više insistira na smanjenju zavisnosti od velikih igrača iz Kine ili Južne Koreje kada je u pitanju proizvodnja baterija za električne automobile.
Upravo baterije su, smatraju proizvođači, najvažniji deo električnog vozila, a ne, na primer, motor ili šasija.
Evropski, posebno francuski i nemački, političari podstiču razvoj evropske proizvodnje baterijskih ćelija za električne automobile.
Nemačka posebno ima koristi od ovog razvoja.
I dok električna vozila pozitivno utiču na problem klimatskih promena, ostaje otvoreno ekološko pitanje zbog prirode iskopavanja litijuma i drugih elemenata koji se koriste u proizvodnji, kao i pitanje šta uraditi sa istrošenim baterijama, jer samo recikliranje za sada ne nudi kompletno rešenje.
Političari u Nemačkoj i Francuskoj energično guraju napred razvoj evropske proizvodnje baterijskih ćelija za električne automobile. (kraj) dep/dj