Izbori 2022

Ipsos: Vučiću 60,1 odsto

21:59 31. 03. 2022. FoNet

BEOGRAD - Aleksandar Vučić bi, prema rezultatima ankete objavljene večeras na sajtu Ipsos Stratedžik Marketinga, kada se oduzmu nevažeći glasovi, osvojio 60.1 odsto, odnosno apsolutnu većinu glasova na predsedničkim izborima, drugoplasirani je Zdravko Ponoš sa 16.4 odsto, dok ostali kandidati imaju u procentima izraženu jednocifrenu podršku.

Prema istraživanju Ipsosa, Miša Vacić dobio bi 0.3 odsto, Biljana Stojković 5 odsto, Branka Stamenković  2.2 odsto, Milica Đurđević Stamenkovski 4.9 odsto, Miloš Jovanović  5.5 odsto i  Boško Obradović 2.8 odsto.  

 

Kada je reč o parlamentarnim izborima, Ipsosovo istraživanje najavljuje pobedu liste Aleksandar Vučić – Zajedno možemo sve, kojoj predvidja 51.4 odsto glasova, a listi Marinika Tepić – Ujedinjeni za pobedu Srbije 13,8 odsto.

Lista Ivica Dačić – premijer Srbije, proističe iz ankete, dobila bi 8,5 odsto, koalicija Moramo 4,5 odsto, koalicija NADA 4,2 osto i Zavetnici 3,4 odsto.

Šansu da pređu cenzus, navodi Ipsos, cenzus imaju još lista Suverenisti  i lista Boška Obradovića. 

Osim njih, većina manjinskih lista koje se kandiduju na izborima, prema rezultatima istraživanja, imaće predstavnike u Narodnoj skupštini Republike Srbije, procenjuje Ipsos Stratedžik Marketing.

U saopštenju se precizira da očekivana izlaznost iznosi 58.7 odsto, odnosno da se očekuje da bude u intervalu od 56.9 odsto do 60.5 odsto u odnosu na broj upisnih birača.

Istraživanje Ipsos Stratedžik Marketinga, čiji je naručilac Srpska napredna stranka (SNS), sprovedeno je na uzorku od 3.628 ispitanika, u periodu od 29. do 31. marta 2022. godine.

Uzorak je reprezentativan za punoletnu populaciju Srbije bez Kosova i Metohije. U anketu nisu uključeni građani s pravom glasa koji žive na Kosovu i Metohiji, kao ni oni koji žive u inostranstvu.

Kako se objašnjava, prikupljanje podataka obavljeno je kombinovanjem telefonske ankete, pri čemu su uključeni i fiksni i mobilni telefoni.

Sprovedeno je metodom slučajnog uzorka, i onlajne ankete na uzorku ispitanika iz Ipsosovog onlajne panela. Telefonske ankete čine 77 odsto uzorka, a onlajne ankete 23 odsto.

Procena izlaznosti napravljena je na celom uzorku, ističe Ipsos, dok su procene izbornih rezultata predsedničkih kandidata i lista na parlamentarnim izborima rađene na poduzorku opredeljenih ispitanika, odnosno onih ispitanika koji su u anketi rekli za koga će glasati.

U procenu su uračunati i nevažeći listići, za koje je Ipsos, na osnovu rezultata parlamentarnih izbora 2014, 2016 i 2020. godine, postavio hipotezu da će ih biti 2.8 odsto. Variranje udela nevažećih listića može uticati na konačne rezultate izbora.

"Kako se radi o anketi sprovedenoj tri dana pre održavanja izbora, podaci predstavljaju procenu rezultata izbora agencije Ipsos Stratedžik Marketing. Naručilac istraživanja je SNS", navodi se na kraju saopštenja. (kraj) def 



 
 
Share: